Els Nevados de Huaraz

Sortim de Lima a les 10 de la nit i després de 8 hores en autobús de nit cap al Nord arribem a Huaraz. Estem al mig de la Cordillera Blanca, 180 kilòmetres d’Andes on hi ha fins a 20 pics que fan més de 5000m. Aquí els hi diuen “nevados”. Huaraz està a una alçada de 3100m., però de moment, cap rastre de soroche (mal d’alçada)… és clar que tot el dia ens estem fotent mates de coca. A l’arribar al poble coneixem a en Carles i la Muntsa i decidim buscar allotjament després d’esmorzar una mica (són les 6.30 del matí :S).
Després de solucionar el problema logístic de l’allotjament (ens costa una mica trobar un lloc baratet, diumenge a les 7 del matí la gent o dorm o està a missa!) contractem una excursió per anar a veure la llacuna de Llanganuco. Passem tot el dia veient poblets de la zona camí cap el Parc Natural i de tant en tant bufa el vent i podem veure el Huascarán, el segon pic més alt de tot Sud-Amèrica (6768m.). La llacuna (a 3850m) està bé -tampoc es per tirar coets-, però ens va bé per aclimatar-nos a l’alçada.
Durant tot el trajecte, tant d’anada com de tornada, veiem un munt de pobles “soterrats” per diferents terratrèmols i allaus, diuen que el Huascarán de tant en tant s’enfada i ja l’hem liat.

Esta entrada fue publicada en Perú y etiquetada . Guarda el enlace permanente.

1 respuesta a Els Nevados de Huaraz

1. Roger dijo:

Cris, m’agrada molt el gorro. Ara, trobo que amb això de viatjar tant estàs molt canviada.

Los comentarios están cerrados.